استاد طب های تخصصی

خواص سیاه دانه با ماست

خواص سیاه دانه با ماست یکی از ترکیبات پیشنهاد شده در طب سنتی است که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم. بسیاری از مواد به صورت ارگانیک در طبیعت، ارزش بالای غذایی و دارویی دارند که از زمان‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این مواد طبیعی بدون نیاز به هیچ گونه فرآوری یا عملیات شیمیایی، می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. یک مشکل بسیار کوچک با مصرف برخی از مواد طبیعی وجود دارد و آن هم این است که نمی‌توان آن‌ها را به دلیل مزه تلخ به راحتی استفاده کرد. در این مواقع مواد طبیعی و گیاهی را با شیرین کننده‌های طبیعی و گیاهی مانند عسل استفاده می‌کنند یکی از موادی که در طبیعت وجود دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید سیاه دانه است. مقالات بسیار زیادی درباره خواص سیاه دانه نوشته شده است. در گذشته و در کتاب‌های طب سنتی و هم در حال حاضر در بین مقالاتی که در اینترنت وجود دارند، سیاه دانه بسیار پر طرفدار است. در این نوشته‌ها خواصی برای سیاه دانه نام برده شده است برای مثال خواص ضد سرطان، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی، انواع دیابت و فشار خون از جمله این فواید هستند. یکی دیگر از خواص مهم و مشهور سیاه دانه این است که سیاه دانه خاصیتی شبیه به آنتی بیوتیک دارد یعنی مصرف آن تا میزان چشمگیری وجود میکروب‌ها را در بدن کاهش می‌دهد. در آزمایش‌ها و تحقیقات دانشمندان مشخص شده است که روغن سیاه دانه می‌تواند تاثیراتی مانند تتراسایکیلین و آموکسی سیلین در بدن مصرف کنندگان داشته باشد. با ادمه مطلب همراه باشید تا نکات بیشتری را درباره خواص سیاه دانه با ماست و به طور کلی سیاه دانه بررسی کنیم.

خواص سیاه دانه با ماست

خواص سیاه دانه با پنیر

خواص سیاه دانه با پنیر هم بایستی مورد بررسی قرار بگیرد به هر حال سیاه دانه با اینکه فواید بسیاری برای بدن دارد ولی به دلیل طعم تلخ آن نمی‌توانیم این ماده را به تنهایی مصرف کنیم. خواص سیاه دانه با پنیر هم ترکیبی است که فواید سیاه دانه را حذف نمی‌کند بلکه به عنوان یک خوراکی خوش طعم و اشتها آور به‌خصوص در وعده‌های صبح مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص سیاه دانه با پنیر می‌تواند شامل کاهش ۵۰ درصدی احتمال ابتلا به سرطان باشد. ترکیباتی که در پنیر وجود داردند، خواص آنتی اکسیدان سیاه دانه را تقویت می‌کنند و همان‌طور که می‌دانید آنتی اکسیدان از جمله موادی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد به این صورت که رادیکال‌های آزاد در بدن را دفع می‌نماید. از دیگر خواص سیاه دانه با پنیر هم می‌توانیم به پیشگیری از درمان انواع بیماری‌های کبد اشاره کنیم. به‌خصوص کسانی که دچار بیماری‌های کبد چرب شده‌اند و امکان استفاده از دارو های شیمیایی را به دلیل بروز حساسیت ندارند می‌توانند از خواص سیاه دانه با پنیر بهره ببرند و این ترکیب را در رژیم غذایی خود تا مدتی مشخص حفظ کنند.

خواص سیاه دانه با پنیر

خوردن سیاه دانه با ماست

خوردن سیاه دانه با ماست توسط بسیاری از کتاب‌های مرجع طب سنتی توصیه شده است زیرا خوردن سیاه دانه با ماست می‌تواند تا حدی طبع سرد ماست را خنثی کند و باعث شود که مصرف ماست مشکلاتی مانند درد شکم را بوجود نیاورد. پس به طور کلی می‌توانیم چنین نتیجه بگیریم که استفاده از لبنیات که دارای طبعی سرد هستند به همراه سیاه دانه، انتخاب مناسبی می‌باشد. در قسمت‌های قبلی مطلب گفتیم که از سیاه دانه برای کنترل و یا پیشگیری از ابتلا به انواع دیابت هم می‌توانیم استفاده کنیم. با این حساب وجود سیاه دانه در رژیم غذایی ما می‌تواند به سلامتی و تندرستی کمک کند. از آنجایی که سیاه دانه ماده‌ای تقریباً تلخ است برای استفاده دائمی از آن باید فکر بهتری داشته باشته باشیم. تقریباً در عادات غذایی تمام ایرانیان ماست نقش مهم دارد و در وعده‌های شام و ناهار از آن استفاده می‌شود و به دلیل همخوانی که طعم ماست و سیاه دانه با هم دارند می‌توانیم با خوردن سیاه دانه این ماده را برای مدتی طولانی در عادات و رژیم غذایی خود جای دهیم. از طرفی خوردن سیاه دانه با ماست می‌تواند باعث کاهش کلسترول و چربی‌های اطراف شک شود حتی می‌توانید روغن سیاه دانه را به اندازه چند قطره به ماست اضافه کرده و میل نمایید. تکرار مصرف سیاه دانه و ماست باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود.

 

منبع : bekrdaneh

۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی