استاد طب های تخصصی

از فواید سبزیجات چه می دانید؟

۰ نظر

سبزیجات فواید بسیاری برای بدن ما دارند.اگر یادتان باشد، در گذشته ی نچندان دور سبزی خوردن پای ثابت سفره ها بود و همیشه مصرف سبزی خوردن به کوچکترها توصیه میشد. شاید باور نکنید ولی همان شاهی و پیازچه و ریحون و … از بیماری های مختلفی جلوگیری میکرد؛

 

متأسفانه امروزه این منبع غذایی سرشار از مواد معدنی از سفره ها حذف شده و کمتر خانم خانه داری به اهمیت وجود سبزی خوردن در سفره فکر میکند. در ادامه از زبان متخصصان تغذیه، فواید سبزی خوردن را برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.دکتر حقیقی فوق تخصص گوارش در گفت‌وگو گفت:

 

سبزی‌های معطر و اشتهاآوری مانند شاهی، ریحان، تره، نعنا، جعفری، ترخون، مرزه، تربچه و … که پای ثابت سفره بسیاری از خانواده‌های ایرانی است، هر کدام ویژگی‌های تغذیه‌ای و درمانی خاص خودشان را دارند.وی افزود: بدانید تمام گیاهان معطر یا اسانس‌دار مانند ریحان، نعناع، مرزه و…

 

در چهار خاصیت ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم و ضد میکروب مشترک هستند، اما جدا از این خواص مشترک، هر کدام‌شان ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.وی بیان کرد: مثلا ریحان خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد و در نتیجه ضد سرطان است. ریحان اشتها آور، خلط‌آور (جهت درمان سرفه) و ضد تهوع است،

 

از فواید سبزیجات چه می دانید؟

۰ ۰

خوشمزه هایی که دشمن حافظه هستند

۰ نظر

داشتن حافظه قوی موضوعی است که برای بسیاری از ما چه در دوران تحصیل و چه در زندگی روزمره از اهمیت ویژ‌های برخوردار است، ورزش کردن و داشتن تغذیه‌ی سالم باعث می‌شود مغز کاراتری بهتری داشته باشد، اما در مقابل یکی از مواردی که موجب کندی حافظه می‌شود، ورزش نکردن و بی‌تحرکی است.

علاوه بر این خوردن برخی مواد غذایی برای حافظه مضر است و با مصرف آن‌ها نمی‌توان به کارایی خوب مغز امیدوار بود، چرا که با مرور زمان به سلامتی جسم ما آسیب می‌زند؛ در ادامه با برخی از این مواد غذایی مضر و کاهنده قدرت حافظه آشنا میشویم.

Image result for ‫چیپس‬‎

۰ ۰

بیماری آب سیاه چه نشانه هایی دارد؟

۰ نظر

بیماری آب سیاه 

 

یک متخصص قرنیه گفت: اگر برای درمان آب سیاه چشم به موقع به پزشک مراجعه نشود ممکن است به از دست رفتن کامل دید منجر شود

  علیرضا برادران رفیعی متخصص قرنیه و استاد دانشگاه شهید بهشتی درباره بیماری آب سیاه چشم اظهار کرد: آب سیاه چشم (گلوکوم) از جمله اختلالات چشمی است که بر اثر فشار چشم به وجود می‌آید و به‌طور معمول درد و نشانه‌ای ندارد و در صورت درمان نشدن به موقع به از بین رفتن کامل دید منجر خواهد شد.

 Image result for ‫بیماری آب سیاه‬‎

 

۰ ۰

باید ها و نبایدها برای خانم هایی که کیست تخمدان دارند

۰ نظر

کیست تخمدان چیست؟ چه علائمی دارد و چطور درمان می شود؟

کیست تخمدان یکی از رایج ترین انواع تومور در زنان است. گزارش شده است که کیست تخمدان حدود 80٪ تومور های سرطانی را تشکیل می دهد. کیست های تخمدانی کیست هایی هستند که حاوی مایع می باشند ، این کیست ها در داخل تخمدان های زن رشد می کند.کیست تخمدان

کیست تخمدان

این کیست ها ممکن است ارگانیسم های جدیدی باشند که با سندرم تخمدان های طبیعی متفاوت هستند، یا آنها مایع هایی هستند که کیست در تخمدان ایجاد می کنند. کیست تخمدان می تواند از بافت تخمدان یا از بافت های دیگر اندام های بدن ایجاد شود. اندازه این کیست ها از چند میلی متر تا چند سانتیمتر است، اما از 7 سانتی متر بیشتر نیست.

۰ ۰

خواص سیاه دانه با ماست

۰ نظر

خواص سیاه دانه با ماست یکی از ترکیبات پیشنهاد شده در طب سنتی است که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم. بسیاری از مواد به صورت ارگانیک در طبیعت، ارزش بالای غذایی و دارویی دارند که از زمان‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این مواد طبیعی بدون نیاز به هیچ گونه فرآوری یا عملیات شیمیایی، می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. یک مشکل بسیار کوچک با مصرف برخی از مواد طبیعی وجود دارد و آن هم این است که نمی‌توان آن‌ها را به دلیل مزه تلخ به راحتی استفاده کرد. در این مواقع مواد طبیعی و گیاهی را با شیرین کننده‌های طبیعی و گیاهی مانند عسل استفاده می‌کنند یکی از موادی که در طبیعت وجود دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید سیاه دانه است. مقالات بسیار زیادی درباره خواص سیاه دانه نوشته شده است. در گذشته و در کتاب‌های طب سنتی و هم در حال حاضر در بین مقالاتی که در اینترنت وجود دارند، سیاه دانه بسیار پر طرفدار است. در این نوشته‌ها خواصی برای سیاه دانه نام برده شده است برای مثال خواص ضد سرطان، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی، انواع دیابت و فشار خون از جمله این فواید هستند. یکی دیگر از خواص مهم و مشهور سیاه دانه این است که سیاه دانه خاصیتی شبیه به آنتی بیوتیک دارد یعنی مصرف آن تا میزان چشمگیری وجود میکروب‌ها را در بدن کاهش می‌دهد. در آزمایش‌ها و تحقیقات دانشمندان مشخص شده است که روغن سیاه دانه می‌تواند تاثیراتی مانند تتراسایکیلین و آموکسی سیلین در بدن مصرف کنندگان داشته باشد. با ادمه مطلب همراه باشید تا نکات بیشتری را درباره خواص سیاه دانه با ماست و به طور کلی سیاه دانه بررسی کنیم.

خواص سیاه دانه با ماست

۰ ۰

سردرد سمت چپ وقتی جدی است

۰ نظر

سردرد سمت چپ سر

داشتن سردردی که قسمت چپ مغز را تحت تاثیر قرار دهد و علت آن نا معلوم باشد، می تواند هشدار دهنده باشد، دانستن انواع سردرد که باعث درد در سمت چپ می شود دردی را توضیح می دهد و به فرد کمک می کند تا درمان درست را انجام دهد، تقریباً 50 درصد بزرگسالان در سراسر جهان از سردرد رنج می برند، اغلب آن ها به عنوان سردرد های اولیه شناخته می شوند ، چون جراحت اساسی و یا شرایط خاصی وجود ندارد، تنها یک بخش کوچک از سردرد به خاطر یک چیز جدی تر به وجود خواهد آمد، مهم است که تفاوت بین نشانه های سردرد اولیه و شرایط جدی تر را بدانید، این بخش از سلامت نمناک به بررسی نشانه ها، علل، و درمان ها برای انواع سردرد در سمت چپ می پردازد.درد سمت چپ سر

درد سمت چپ سر

آیا این دلیل نگرانی است؟

شما ممکن است درد را از سردرد در یک یا هر دو طرف سرتان احساس کنید، سردرد به کندی و یا به طور ناگهانی رخ می دهد، ممکن است احساس درد تیز و یا ضربان داشته باشد، گاهی اوقات درد به گردن، دندان ها و یا پشت چشم ها منتقل می شود ، درد سردرد معمولاً در عرض چند ساعت فروکش می کند و دلیلی برای نگرانی نیست، اما درد شدید در یک طرف سر یا دردی که از بین نمی رود، می تواند نشانه چیزی جدی تر باشد، به مطالعه خود ادامه دهید تا یاد بگیرید که چه چیزی باعث سردرد در سمت چپ می شود و چه موقع باید به پزشک خود مراجعه کنید.

برخی سر دردهای اولیه ممکن است باعث درد فقط در سمت چپ شوند.

اغلب دلایل رایج جدی نیستند و درمانشان ساده هستند.

درک علل و نشانه های سردردهای اولیه که ممکن است باعث ایجاد درد در سمت چپ شوند، می توانند به متمایز کردن آن ها از شرایط جدی تر کمک کنند.

  

پیشگیری از سردرد

سردرد سمت چپ سر

۰ ۰

ماسک ها و درمان های آن ها برای پوست

۰ نظر

برای رفع لک صورت می‌توان از ماسک‌های گیاهی استفاده کرد، البته اگر کسی بخواهد درمان کلی شود خوب است که خودش را به یک پزشک حاذق طب سنتی دانشگاهی بسپارد.

 

۰ ۰

کدام قرص دندان درد را سریع قطع می کند؟

۰ نظر

داروهای موثر در کاهش درد دندان

درد دندان دردی است که داخل یا اطراف دندان احساس می شود و عموماً درد از درون دندان یا اطراف لثه و استخوان ناشی می شود. دندان درد می تواند ثابت یا متناوب باشد و به صورت خود به خود یا به دلیل یک عامل محرک بیرونی به وجود آمده باشد. چشم پوشی کردن از درد دندانی که در طول یا یا در مواقع خاص نظیر غذا خوردن و یا خوابیدن احساس می شود بسیار سخت است و باید دانست که علت درد دندان چیست و سریعاً برای درمان آن اقدام کرد.داروهای دندان درد

داروهای دندان درد

دندان درد، علائم، شدت و تظاهر متفاوتی می تواند داشته باشد. نکته جالب اینکه علت برخی از دندان درد ها می تواند حتی دندان نباشد! برخی مشکلات پزشکی دیگر مثل سردرد های میگرنی، درد عضلانی، سینوزیت و حتی در موارد نادر مواردی مثل سکته قلبی می توانند درد دندان را تقلید کنند و درحالی که منشأ درد جای دیگری است فرد مبتلا، درد را به صورت دندان درد احساس کند.

اما اگر علت دندان درد شما پوسیدگی دندان ومشکلات مربوط به دندان بود ، باید راهی برای ساکت کردن این درد تا مراجعه به دندان پزشک بیابید . این بخش از نمناک شما را با انواع داروهایی که می توانند درد دندان را کاهش دهند ،آشنا می کند بنابراین اگر دندان درد دارید حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.

تسکین درد دندان عقل

۰ ۰

خواص خیار ، میوه ای با فوایدی خاص زیبایی چهره

۰ نظر

بهترین مزایای خیار برای پوست، مو و سلامتی:

خیار،  رنگ سبز روشن تا تیره، پوستی نازک، گوشتی بسیار مرطوب با دانه های خوراکی دارد و در سالادها، ساندویچ ها یا آبمیوه ها به کارمی رود. این میوه، آب فراوانی دارد که به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند و کالری پایین آن، خیار را به انتخابی عالی برای رژیم کاهش وزن تبدیل می کند. خیار یکی از سیفی جات خوشمزه و خوش خوراک است که از زیبایی پوست و مو تا درمان بسیاری از بیماری ها که در ادامه این بخش از سلامت نمناک می خوانید از آن استفاده می شود.پس بیایید ببینیم خیار چگونه بدن را در بهترین وضعیت قرار می دهد.خواص خیار

خواص خیار

خواص و فواید خیار در یک نگاه:

خیار به دلیل داشتن میزان قابل توجهی پتاسیم برای کنترل فشار خون توصیه می شود البته بدون اضافه کردن نمک.

جالب است بدانید خیار برای بیماری های درد سینه ، نارسایی کلیه ، بیماری های کبد و لورالمعده ریه ، معده ، دندان و لثه مفید است.

آب خیار برای بیماران مبتلا به آرتروز و نقرس مفید است و اگزما را التیام می بخشد.

خیار دارای ویتامین K است که در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی موثر است.

خیار به عنوان یک لاغر کننده هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد به این صورت که مقداری خیار خرد شده را با مقداری تمشک و ماست و در صورت دلخواه مقداری نعناع به وسیله ی مخلوط کن مخلوط کرده و استفاده کنید.

خواص خیار

۰ ۰

درمانی یک روزه برای گلودرد

۰ نظر

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، درمان بعضی بیماری ها به راحتی با دارو ها و دم کرده های گیاهی درمان می شوند یکی از این بیماری ها گلو درد است که علت های مختلفی دارد.

گلودرد در نتیجه سرماخوردگی، حساسیت و وجود التهابات در بدن به وجود می‌آید. هر علتی که باعث گلودرد، خارش و گرفتگی صدا شود با چند چای پرخاصیت به راحتی قابل درمان است.اما توصیه های خانگی به این معنی نیست که از رفتن به پزشک صرف نظر نمایید.

درمانی یک روزه برای گلودرد

۰ ۰